Er zijn veel organisaties die iets met Schiphol te maken hebben. Hieronder vindt u een overzicht waar u terecht kunt als u een vraag heeft over Schiphol of een melding wilt doen van hinder.
Voor vragen over het beleid, de regels en de wetgeving rondom Schiphol kunt u terecht bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat via Luchtvaart-brieven@minienw.nl.
Op de website van Schiphol vindt u informatie over de verschillende start- en landingsbanen en vliegroutes van Schiphol. Ook leest u er over het onderhoud aan de banen, welke werkzaamheden er plaatsvinden en welke banen er niet of beperkt gebruikt worden.
Als u wilt weten welke start- en landingsbanen op dit moment worden gebruikt, bekijk dan de website van Luchtverkeersleiding Nederland.
Voor vragen over het vliegverkeer rondom Schiphol kunt u contact opnemen met het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). Telefonisch kan dat van maandag tot en met zondag van 09:00 tot 17:00 uur via +31 20 601 55 55. Ook kunt u gebruik maken van een contactformulier op de website.
Een klacht of melding van hinder kunt u doen bij Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). Telefonisch kan dat van maandag tot en met zondag van 09:00 tot 17:00 uur via +31 20 601 55 55. Ook kunt u gebruik maken van een contactformulier op de website.
Klachten en vragen worden doorgegeven aan de Maatschappelijke Raad Schiphol. Deze krijgt zo een beter inzicht in waar de overlast precies uit bestaat en wat de mogelijke oorzaken zijn. En kan daardoor beter meedenken over goede oplossingen.
De Maatschappelijke Raad Schiphol (MRS) is een wettelijk erkende adviesraad vanuit de omwonenden van de luchthaven Schiphol. De raad geeft adviezen aan de minister van Infrastructuur en Waterstaat over besluiten rondom Schiphol die de leefomgeving beïnvloeden. De MRS richt zich daarbij op het verbeteren van de leefomgeving rondom Schiphol.
Wilt u meedenken? Bekijk dan de website van de MRS.